MVO-hoofdbeeld

‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’

Duurzaamheid

Onze 3 pijlers van duurzaamheid

Als ’s werelds grootste food & services bedrijf hebben we de omvang, expertise en de mogelijkheid om de wereld te veranderen en hebben we een positieve impact op mensen en onze planeet. Onze visie is gebaseerd op de volgende drie prioriteiten:

Gezondheid & welzijn
We geloven dat eten het leven en de gezondheid verrijkt. Dit begint bij het verbeteren van voeding, maar richt zich dan op de verandering van de gezondheid, geluk en productiviteit.

Milieu game changers
We richten ons op sleutelgebieden waar we een significant, waardevol en positief verschil kunnen maken op de foodsystemen en op het milieu zodat dit ook ten goede komt van onze klanten en gasten.

Beter voor de wereld
Als grote speler kunnen we een grote invloed hebben op hoe eten wordt geproduceerd en de effecten die het heeft op de wereld. Elk van de 5,5 miljard maaltijden die wij elk jaar wereldwijd serveren, biedt een mogelijkheid om elke schakel in de supply chain positief te beïnvloeden.

Voedselverspilling tegen gaan
Een radicale verspillingsreductie creëren door het verhogen van betrokkenheid met betrekking tot massale voedselverspilling.

Single use plastic
Samenwerken met onze leveranciers voor doorbraak-oplossingen in materialen die het gebruik van single use plastic drastisch verminderen. 

Plant forward meals
Gehoor geven aan consumentvragen naar plant based keuzes en vleesalternatieven, en het verbeteren van het welzijn van mens en milieu.

 

MVO-inkoop

“Samen met onze leveranciers werken we continu aan een duurzamer, gezonder, verrassender én lekkerder assortiment. Zo zorgen we ervoor dat onze gasten lekker en gezond eten.”

Eric Maurits, Directeur Retail & Supply Chain

Facebook Compass Group Compass Group

© 2019 Compass Group