MVO-hoofdbeeld

‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’

Duurzaamheid

Onze 3 pijlers van duurzaamheid

Als ’s werelds grootste food & services bedrijf hebben we de omvang, expertise en de mogelijkheid om de wereld te veranderen en hebben we een positieve impact op mensen en onze planeet. Onze visie is gebaseerd op de volgende drie prioriteiten:

Gezondheid & welzijn
We geloven dat eten het leven en de gezondheid verrijkt. Dit begint bij het verbeteren van voeding, maar richt zich dan op de verandering van de gezondheid, geluk en productiviteit.

Milieu game changers
We richten ons op sleutelgebieden waar we een significant, waardevol en positief verschil kunnen maken op de foodsystemen en op het milieu zodat dit ook ten goede komt van onze klanten en gasten.

Beter voor de wereld
Als grote speler kunnen we een grote invloed hebben op hoe eten wordt geproduceerd en de effecten die het heeft op de wereld. Elk van de 5,5 miljard maaltijden die wij elk jaar wereldwijd serveren, biedt een mogelijkheid om elke schakel in de supply chain positief te beïnvloeden.

Verantwoord inkopen
Samenwerken met onze leveranciers, fabrikanten en logistieke verzorgers om langs elke schakel in onze supply chain te zorgen voor mensen, dieren en milieu.

Verrijken van lokale gemeenschappen
Garanderen van eerlijke werkomstandigheden, stimuleren van lokale inkoop. Vertel het verhaal over eten, en hoe lokale gemeenschappen gedijen bij dit soort ondernemerschap.

Partnership voor grote verandering
Samenwerking met Ngo’s (niet-gouvermentale organisatie), overheid en andere wereldwijde spelers om de food-gerelateerde impact op de maatschappij en het milieu te monitoren.

MVO-Welzijn

“Inspelen op trends vinden we belangrijk. Minder vlees is zo’n trend die past binnen duurzaam en gezond. Zo is onze saladebar 100% vis- en vleesvrij. Ook organiseren we met de Hogeschool van Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam Meatless Mondays.”

Hans Gijsen, Productmanager

Facebook Compass Group Compass Group

© 2019 Compass Group