Nieuws
Pers & publicaties
Het laatste nieuws

Compass Group en onze merken staan regelmatig in de spotlights. Hieronder vindt u onze persberichten en publicaties van de afgelopen tijd.

21-06-2016

Studenten positief over cateraar Eurest

Studenten van de Avans Hogeschool, De Haagse Hogeschool, Hogeschool Leiden, Hogeschool van Amsterdam, Hanzehogeschool en NHTV hebben rapportcijfers uitgedeeld aan Eurest, cateraar op deze scholen. De cateraar werd met het gemiddelde cijfer 3,85 op een schaal van 1 tot 5 beter beoordeeld dan vorig jaar, en scoort daarmee een tiende punt hoger dan het landelijk gemiddelde. Dit blijkt uit de Nationale Studentenenquête 2016.

In de beoordeling van studenten van verschillende hogescholen en universiteiten waar Eurest de catering verzorgt, is een stijgende lijn te zien vergeleken met voorgaande jaren. Zo was vorig jaar het gemiddelde nog een 3,76.

Campus_student

Vooral studenten op de Haagse Hogeschool en Avans Hogeschool zijn de afgelopen jaren een stuk positiever geworden over Eurest. Zo gaven studenten in Den Haag de cateraar in 2014 nog een 3,78 en in 2015 een 3,84. Dit jaar beoordelen zij de catering met een 3,91. Op de Avans Hogeschool ligt deze stijging een stuk hoger, met een beoordeling van 3,59 in 2014 en een 3,78 in 2015. In 2016 ontvangt de cateraar een 3,83 van de studenten op deze hogeschool.

Op de Hogeschool Leiden zijn de studenten het meest positief. Daar kreeg de cateraar een 3,98, terwijl zij in 2014 nog een 3,91 ontvingen en in 2015 een 3,94. Ook studenten op NHTV zijn enthousiast, hier kreeg Eurest vorig jaar nog een 3,5 en dit jaar een 3,9. Het meest kritisch waren de studenten in Amsterdam, daar werd de catering beoordeeld met een 3,73.

Cijfers 2016

Avans Hogeschool 3.83
Hogeschool Leiden 3.98
Haagse Hogeschool 3.91
HvA 3.73
Hanze 3.80
NHTV 3.90

Inspelen op de wensen en behoeften van studenten

Maarten Willemsen, manager Operations Leisure & Campus Services van Eurest laat weten trots te zijn dat de cateraar dit jaar opnieuw beter beoordeeld is door de studenten. Willemsen: ‘We gaan regelmatig in gesprek met studenten om hun wensen en behoeften te peilen. Het is belangrijk om zoveel mogelijk contact te hebben met studenten om te achterhalen waar zij nu werkelijk behoefte aan hebben als het gaat om catering. Dit doen wij aan de hand van Co-Creatie, wat inhoudt dat wij in gesprek gaan met studentenverenigingen en –raden maar ook door open discussies te houden in de collegezaal. Wij vinden het belangrijk om te luisteren en vervolgens ook werkelijk wat met de input van studenten te doen.’

‘Naast dat wij met regelmaat ons assortiment veranderen, nemen wij ook producten op die nieuw zijn en als eerste bij ons verkocht worden. Ook passen wij onze prijzen aan voor de studenten, zo is er keuze voor budgetproducten maar ook voor luxere producten. Tot slot proberen wij ook fun terug te brengen in onze restaurants, met leuke acties of wedstrijden. Deze elementen zorgen ervoor dat wij uiteindelijk meer bezoekers krijgen en dit meer omzet oplevert’, aldus Willemsen.


Nieuws & Persberichten overzicht

archief
16-01-2017
Foodcourt Haagse Hogeschool in nieuw jasje

Bekijk hier welke nieuwe look & feel de Haagse Hogeschool gekregen heeft.

 

Lees meer
Actuele berichten

Wil je niets missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang automatisch het laatste nieuws van Compass Group.

Aanhef:

© 2017 Compass Group