Compass Group en onze merken staan regelmatig in de spotlights. Hieronder vindt u onze persberichten en publicaties van de afgelopen tijd.
Wekelijks komen er in Amsterdam nieuwe restaurants bij, het aantal horecazaken groeit explosief. Van al die eet- & drinkgelegenheden die het afgelopen jaar zijn geopend zijn er veel volledig vegan of hebben vegan keuzes op de kaart. Verder ...
Lees verderEurest zal vanaf 1 juli 2018 de catering in de universiteitsrestaurants, koffiecorners en de banqueting activiteiten verzorgen op de Vrije Universiteit Amsterdam. Met dagelijks circa 6.000 bezoekers in de verschillende horeca faciliteit...
Lees verderEuropeanen geven de voorkeur aan service boven thuis koken.
Een nieuw Europees rapport over de verkoop van ‘Out of Home foodservices’ van IRI Gira Foodservice (IRI) laat een toename zien van uiteten gaan ...
Lees verderAfgelopen maandag is de Ramadan van start gegaan. Gasten van de campusrestaurants hebben tijdens deze maand de mogelijkheid overdag een box te kopen waar zij na zonsondergang van kunnen genieten. De box wordt verkocht in de horeca outlets van d...
Lees verderSoms heb ik van die momenten dat ik het even niet meer weet. Deze week bijvoorbeeld. Ik dacht dat ik nu wel duidelijk de contouren van ons ‘voedsellandschap’ in beeld had. Ik vertel iedereen dat we met zijn allen steeds bewuster gaan eten, dat we minder vlees op tafel zetten en vooral gezond leven. Nu werd ik toch wat onrustig: opeens kwamen er allerlei signalen op mij af die deze trend weerspraken.
Zo las ik dat de vleesconsumptie per hoofd van de bevolking na daling vorig jaar weer licht gestegen is. Een leverancier van kwaliteitsvlees bevestigde dit beeld en ziet al enige tijd een ruime omzetstijging in zijn bedrijf, zodanig zelfs dat hij de vraag maar amper aankan.
Maar goed, dacht ik, we eten in elk geval bewuster en letten goed op onze gezondheid. Maar ook deze droom spatte uiteen. Volgens een van onze landelijke dagbladen blijkt uit recent onderzoek dat vorig jaar vier op de vijf Nederlanders een bezoek aan McDonald’s heeft gebracht. 80% van ons gaat dus naar McDonald’s. Klopt er dan niets meer van het beeld dat we massaal vegetarisch of veganistisch eten, ons volstoppen met avocado’s en vers gekookte maaltijden vol verse groente?
Om na al deze verwarring weer even tot mezelf te komen, ben ik gaan koken. Meteen dan ook maar een flink stuk vlees: sukadelappen, heel langzaam gegaard. Comfort food waar je rustig van wordt. Over de kruiding moest ik even nadenken. Uit een kast vol specerijen, mixen en curry’s koos ik ras al hanout, een Marokkaanse kruidenmix die het fantastisch doet bij stoofvlees. ‘Dus waarom niet bij een Hollandse sudderlap?’ dacht ik bij mezelf. Ik was meteen een stuk vrolijker bij de gedachte hoe goed deze kruidenmix het vlees zou laten smaken als het vijf uur lang in mijn pannetje op het laagste vuur had liggen pruttelen.
Ik wist meteen ook hoe het zat: het gaat om de mix! Het is niet zwart of wit, veganist of carnivoor, supergezond of junk food; het gaat om bewust kiezen en mixen. De goede keuzes liever wat meer en de slechte keuzes wat minder, maar uiteindelijk moet je doen wat het eten en je leven lekkerder maakt!
© 2019 Compass Group