Nieuws
Pers & publicaties
Het laatste nieuws

Compass Group en onze merken staan regelmatig in de spotlights. Hieronder vindt u onze persberichten en publicaties van de afgelopen tijd.

04-04-2018

Sustainability

De aandacht voor een gezond en duurzaam leven neemt toe. De overheid formuleert duurzame inkoopcriteria die gelden voor onze restaurants en schoonmaak- en overige diensten. Ook gaan onze gasten steeds bewuster om met gezondheid en duurzaamheid. We zoeken dan ook actief naar samenwerking en verbinding met onze leveranciers en opdrachtgevers op ons pad van verduurzaming. Denk bijvoorbeeld aan een verantwoord assortiment, dat voldoet aan de wensen van onze gasten én bijdraagt aan dierenwelzijn en een beter milieu. Ook geven we mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt een kans op werkervaring. Zo werken we aan onze vijf pijlers Samenleving, Welzijn, Inkoop, Milieu en Onze mensen.

Duurzaamheid

De maand april heeft bij Eurest het thema duurzaamheid, met ‘groene’ initiatieven en aandacht voor milieuvriendelijke producten. Zo zetten we deze maand bijvoorbeeld peulvruchten in de spotlights; gezonde proteïne bommetjes die goed ingezet kunnen worden als vleesvervanger. De laatste week van april staat in het teken van voedselverspilling met de #StopFoodWasteDay, met initiatieven op Eurest locaties over de hele wereld en handige recepten en tips om verspilling tegen te gaan. Gedurende de maand zullen we hier meer over vertellen!

FrieslandCampina x Vogelbescherming

Om nog meer daad bij het woord te voegen hebben we in samenwerking met FrieslandCampina een campagne opgezet die in april van start zal gaan en tot eind oktober 2018 loopt. Bij aankoop van een FrieslandCampina product in een van onze restaurants doneren wij 5 cent aan de Vogelbescherming. Hiermee willen we dichtbij huis bijdragen aan de bescherming en het behoud van de natuur. Een goed doel dat ons na aan het hart ligt, met de weidevogels als veel geziene bewoners van de graslanden van onder meer de FrieslandCampina boeren.

Onze mensen bij de boer

De locatie die gedurende de actieperiode de meeste producten verkoopt wint een teamuitje. Het winnende team zal een rondleiding bij een lokale boer krijgen. Daar worden zij ondergedompeld in het hoe en wat van het hele zuivel proces, van gras tot glas (melk)! Dit belooft een inspirerende ochtend of middag bij de boer te worden, inclusief een volledig verzorgde proeverij. Een leuke manier om onze mensen en leveranciers te verbinden en meer te leren over de processen die ervoor nodig zijn om de voeding en drank van grondstof naar eindproduct in onze restaurants te krijgen.


Nieuws & Persberichten overzicht

archief
16-01-2017
Foodcourt Haagse Hogeschool in nieuw jasje

Bekijk hier welke nieuwe look & feel de Haagse Hogeschool gekregen heeft.

 

Lees meer
Actuele berichten

Wil je niets missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang automatisch het laatste nieuws van Compass Group.

Aanhef:

© 2018 Compass Group