Compass Group en onze merken staan regelmatig in de spotlights. Hieronder vindt u onze persberichten en publicaties van de afgelopen tijd.
Wekelijks komen er in Amsterdam nieuwe restaurants bij, het aantal horecazaken groeit explosief. Van al die eet- & drinkgelegenheden die het afgelopen jaar zijn geopend zijn er veel volledig vegan of hebben vegan keuzes op de kaart. Verder ...
Lees verderEurest zal vanaf 1 juli 2018 de catering in de universiteitsrestaurants, koffiecorners en de banqueting activiteiten verzorgen op de Vrije Universiteit Amsterdam. Met dagelijks circa 6.000 bezoekers in de verschillende horeca faciliteit...
Lees verderEuropeanen geven de voorkeur aan service boven thuis koken.
Een nieuw Europees rapport over de verkoop van ‘Out of Home foodservices’ van IRI Gira Foodservice (IRI) laat een toename zien van uiteten gaan ...
Lees verderAfgelopen maandag is de Ramadan van start gegaan. Gasten van de campusrestaurants hebben tijdens deze maand de mogelijkheid overdag een box te kopen waar zij na zonsondergang van kunnen genieten. De box wordt verkocht in de horeca outlets van d...
Lees verderEuropeanen geven de voorkeur aan service boven thuis koken.
Een nieuw Europees rapport over de verkoop van ‘Out of Home foodservices’ van IRI Gira Foodservice (IRI) laat een toename zien van uiteten gaan gedurende dag. De stijging voegt €4,1 miljard toe aan de foodserviceverkoop in 2017.
Meer flexibele menu's en een toename van maaltijdmomenten, van ontbijt en all-day-brunch tot avondeten, heeft geleid tot een stijging van de foodservice omzet met 4,1 miljard euro in 2017 tot een totaal van €335,9 miljard.
Eén op de vijf maaltijden (18% van alle maaltijden) wordt buiten het huis geconsumeerd. IRI is van mening dat steeds meer fluïde gezinnen - met name minder gezinnen met kinderen en meer alleenstaande ouders of alleenstaanden - en meer mensen die buitenshuis werken, hebben geleid tot een grotere vraag naar gemakkelijke maaltijdoplossingen.
Volgens Virginie Pernin, Chief Analist bij IRI GIRA Foodservice, "hebben restaurants en andere horecagelegenheden met deze trends geprofiteerd door opties te bieden voor meer maaltijdmomenten, inclusief ontbijt en brunch. Het is gemakkelijker om uit eten te gaan dan om eten te kopen en thuis te koken.
Bedrijven met bezorgdiensten voor eten, zoals Deliveroo die gemakkelijkere manieren bieden om te bestellen, betalen en af te leveren, staan daarnaast achter de hausse in het thuis eten van restauranteten. Ook de verkoop van kant-en-klaarmaaltijden en maaltijdsets in supermarkten die ook inspelen op de trend naar gemakkelijke 'kant-en-klaarmaaltijd'-oplossingen, lijkt het erop dat veel Europeanen er de voorkeur aan geven hun ‘uiteten’ moment ‘in’, oftewel, thuis doen.”
IRI voorspelt voor 2020 een toename van het aantal commerciële keukens dat zich toelegt op de levering van levensmiddelen via bedrijven zoals Just Eat, UberEats, Amazon Restaurants en Deliveroo, met een bijzondere focus op gezondere en premium-opties.
Lees hier het volledige persbericht en het onderzoek van IRI GIRA Foodservice.
© 2021 Compass Group