Deze week markeert de 100ste dag van Commercieel Directeur Jolijn van den Hengel bij Compass Group, waar zij op 1 maart 2024 is begonnen. Compass Group is wereldwijd marktleider op het gebied van Food & Hospitality.
Jolijn van den Hengel vertelt: “Deze eerste periode heb ik de kans genomen om de organisatie van binnenuit te verkennen. Met een frisse blik en open gesprekken. Maar hoe begin je aan zo’n reis? Zonder direct opgeslokt te worden door de dagelijkse hectiek?
Deze eerste 100 dagen waren een spannende en inspirerende reis door een wereld van smaken, culturen en mogelijkheden. Het internationale karakter van Compass Group heeft mijn horizon verbreed en mijn passie voor diversiteit en innovatie versterkt. Ik had geen idee hoe groot en veelzijdig het bedrijf was. En in elk land draait het om één ding: de gastervaring. En die ervaring gaat verder dan smaken en texturen; het gaat om de glimlach op iemands gezicht wanneer ze een perfect bereide maaltijd proeven.
Internationale verbindingen en innovatie
Een van de meest opwindende aspecten van mijn nieuwe rol is de samenwerking met collega’s van over de hele wereld, zoals de UK, USA, India, Colombia, Polen, Noorwegen, Denemarken, Spanje. Elke dag leer ik van hun unieke perspectieven en kennis. Samen bouwen we aan een dynamische en inclusieve werkcultuur. Of het nu gaat om mijn mee-werkdag bij de Gemeente Rotterdam of een training in het Chelsea-stadion, de eindeloze energie en creativiteit van ons team is inspirerend. Er is niets dat nog niet eerder is bedacht of uitgewerkt. Nu is het tijd om alle mogelijkheden samen te brengen.
Diversiteit en klantgerichtheid
De verscheidenheid aan concepten binnen Compass Group is indrukwekkend. Van innovatieve foodservices in bedrijfsrestaurants tot luxe cateringevenementen met Maison van den Boer en famous flavours. Wat een mogelijkheden om onze klanten te verrassen en te verwennen. Mijn focus ligt op het verkennen en ontwikkelen van deze verschillende concepten, waarbij ik de behoeften van onze klanten en gasten, centraal stel en streef naar excellente service en kwaliteit in alles wat we doen.
Ik geloof in de kracht van persoonlijke aandacht en maatwerk. Het gaat niet alleen om het leveren van geweldige producten en diensten, maar ook om het creëren van onvergetelijke momenten. Of het nu gaat om het dagelijkse aanbod in de restaurants van Eurest, een intiem diner voor twee of een grootschalig evenement zoals Mamma Mia the Party, ik wil dat onze klanten zich speciaal voelen. En dat begint bij ons team, dat met passie en toewijding werkt aan elke opdracht.
Duurzaamheid en onze planeetbelofte
Als Commercieel Directeur voel ik me sterk verbonden met de duurzaamheidsdoelstellingen van Compass Group, zoals Nul Emissie waarbij Compass Group zich heeft gecommitteerd om tegen 2050 klimaatneutraal te zijn. Dit betekent onder andere dat we onze menu’s herontwerpen zodat ze steeds meer plantaardige eiwitten bevatten. Ook staat het verminderen van voedselverspilling hoog op onze agenda. We streven ernaar om verspilling te minimaliseren en onze impact op het milieu te verminderen. Tot slot is onze betrokkenheid bij de gemeenschap, een kernwaarde. We serveren niet alleen heerlijke maaltijden, maar dragen ook bij aan een betere wereld. Dit doen we door lokale initiatieven te ondersteunen, samen te werken met lokale leveranciers en onze medewerkers aan te moedigen om vrijwilligerswerk te doen.
Ik geloof dat onze inspanningen op het gebied van duurzaamheid niet alleen onze planeet ten goede komen, maar ook onze klanten, gasten, medewerkers en leveranciers inspireren om samen te werken aan een gezondere, groenere toekomst.
Toekomstgericht
Mijn eerste 100 dagen bij Compass Group hebben me geleerd dat succes niet alleen wordt gemeten in cijfers en resultaten, maar ook in de waarde die we toevoegen aan het leven van anderen. Met een toegewijd team, een wereld vol mogelijkheden en passie, kijk ik uit naar de avonturen die nog komen. Mijn visie voor de toekomst is dan ook duidelijk: we willen onze ervaring in de branche gebruiken om Compass Group en de markt naar nieuwe hoogten te leiden. Onze focus ligt op ESFM (Elevating Solutions Facility Management), waarbij food altijd de basis vormt. Met een omzet van 70 miljoen in Multi-Support services zijn we al een grote speler, maar we blijven ons ontwikkelen als experts. Ons voordeel? We zijn wereldwijd actief met een lokale aanpak, schaalbaar en betrouwbaar.
Dit is wat ons zo uniek maakt: voeding en gastvrijheid zitten in ons DNA, en dat is duidelijk zichtbaar in al onze proposities. Onze belofte is dat we altijd de behoeften van de klant centraal stellen en met onze merken zelfs hun verwachtingen overtreffen.”
Jolijn van den Hengel
Commercieel Directeur Compass Group Nederland